A kisvasút fűtőháza egy korábbi, hasonló funkciójú épület helyére 1928-ban épült. Az L alakú műhelysort nem sokkal később építették hozzá.
A mozdonyszín kétvágányos, az egyik vágányon udvari salakoló-javító és belső szerelőaknával, a másik vágányon belső oldal-szerelőaknával. A gőzmozdonyok előfűtéséhez kürtők lógtak le a tetőről.
A műhelyek felszereltségére jellemző volt, hogy a kisvasút 2 motorkocsiját, – továbbá egy harmadikat is eladásra – itt építették házilag, de a vasútüzem teher- és személykocsijainak nagyobb része is itt készült.
A csarnokban futómacskás láncos emelőberendezés működött, mely üzemeltetéséhez kézi erőre volt szükség.
A MÁV időszakban tanműhelynek is helyet adott a fűtőház, mely az Oktatási Főnökség tanműhelyének megépítése után átköltözött.
1978-tól, az úttörővasúti üzem szervezésekor is többször átépült. Vizesblokkot, öltözőt, melegedőt alakítottak ki a korábbi motoros és forgóvázas műhelyek egy része helyén, a melléképület sátortetőzetét pedig lapos tetőre cserélték. A tanműhelyből a DKV egyik irattára lett.